Date personale si cum are facebook acces la ele

0
243
date personale

Sunt 100% convins că dacă deschizi acum facebook-ul vei vedea reclame la pantofii după care tanjeai cu câteva ore în urmă. Cum își dă seama facebook-ul ce lucruri vrei să cumperi? Cum are acces la date personale și cum le folosește?

Remarketing

Toți utilizatorii de facebook au experimentat fenomene stranii când vine vorba despre reclame care parcă au la mijloc trucuri magice sau bruharii. De ce dacă m-am uitat la o pereche de pantofi, după câteva minute, în news feed voi avea reclame la acei pantofi? Acest lucru se numește Remarketing și da, este posibil și pe Facebook.

Dacă tu ca utilizator vei da click pe un articol, banner, anunț, etc care te va duce pe un website extern. Vei fi automat adăugat într-o listă (Pixel, pentru avansați). Un advertiser poate genera o asemenea lista pentru a vedea toate profilele de Facebook care au ajuns pe website folosind platforma. Mai exact, dacă găsești un anunț pe facebook și dai click pe el iar acesta te duce pe un site care vinde pantofi, automat. Dacă acel site pornește o campanie de remarketing, are deja numele tău, iar ție îți vor apărea reclame foarte specifice la acei pantofi.

Date personale

„Mi-au apărut reclame la o agenție de turism, dar eu nu am accesat un asemenea site de luni de zile. Facebook are acces la date personale și îmi bagă reclame pe gât?”. Ei bine, nu. Facebook are acces la datele tale personale pentru că tu cu mânuța ta i le oferi. Pe profil îți scrii singur vârsta, sexul, locul unde locuiești, filmele care îți plac, etc. Astfel, dacă agenția de turism va targeta persoanele cu vârsta cuprinsă între 18-55 de ani, iar tu te încadrezi, automat îți vor apărea reclame. Aceste date personale cum ar fi ziua de naștere, le oferă celor de la Facebook informații despre vârsta ta.

De aici lucrurile devin înfricoșătoare. În poza care urmează putem vedea cum facebook ne recomandă să ne facem publice date despre orientarea noastră politico-religioasă sau limba pe care o vorbim. Cu aceste date, agenția de turism va putea targeta persoane care vorbesc engleză și română și eventual sunt creștini ortodocși. Lucrurile pot avansa până când poți targeta persoane iubitoare de pisici într-o căsnicie de trei ani cu 6 copii la facultate. Așa își targeteaza companiile mari audiențele că să ajungă exact acolo unde trebuie. De aceea aceste date personale costă mult și se face mult scandal când se pierd sau vând.

date personale

Același lucru este valabil pentru job-uri, interese, evenimente, educație, etc. Cu cât îți completezi profilul de facebook mai mult, cu atât vei putea fi targetat mai ușor. Facebook nu îți fură datele, tu cu mâna ta le scrii. Ei doar le folosesc pentru ca adverteserii să ruleze campanii de promovare pe platformă. Advertiserii ajung la audiența care cumpără produsele, iar bani din facebook se fac din toate partile pentru ca se ofera aceasta oportunitate

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here