Specialist Social Media, Job-ul anului 2018?

Specialist Social Media

0
302
Specialist Social Media untibi.ro

Odată cu izbucnirea efectului de „Millennial thinking”, s-au schimbat puțin strategiile în ceea ce privește imaginea unui angajat obișnuit, aflat în slujba unei companii obișnuite. Ce vreau să spun cu asta? Ei bine, mi-au sărit ochii de curând pe un profil de facebook al unui bărbat de 30 ani. La secțiunea care oferea informații despre postul sau job-ul respectivului, erau următoarele cuvinte: „Expert în prelucrarea lemnului”. Adică, tâmplar? Sau foarte des întâlnesc „Business Developer”. Tare aș vrea să știu cu ce se ocupă zi de zi un astfel de developer. Iar exemplele sunt foarte multe, dar există un job despre care ai crede că este accesibil oricui și necesită un set de skill-uri pe care le poți dobândi ușor. Deci, ce este un Specialist Social Media și cu ce se ocupă?

Ce este un Specialist Social Media?

Specialistul în social media este acea persoană pe care o vezi mereu stând pe facebook, 8h/zi. În tot acest timp, acest angajat „trist” are câteva task-uri foarte importante. De obicei într-o zi de luni, trebuie să se asigure că planul editorial de săptămâna trecută a fost respectat, trebuie să calculeze dacă s-a respectat bugetul alocat campaniilor, să facă rapoarte, etc.

Research, multe multe anunțuri publicitare și știri citite. Pentru a ține pasul cu cerințele consumatorilor, expertul în social media trebuie să fie la curent cu toate trend-urile și noile strategii aplicate de entitățile concurente. Prezența online trebuie să contureze un brand bine definit, să câștige încrederea clienților și cel mai important, trebuie să încurajeze audiența la o activitate constantă și vibrantă.

Skill-urile necesare unui Specialist Social Media de succes.

Diplomație – De cele mai multe ori, o companie mică își poate gestiona singură prezența pe rețelele de socializare. Adevărata muncă începe atunci când cineva trebuie să întrețină întreaga rețea de socializare pentru o companie mare, Coca-Cola de exemplu. În cazul unui brand ca acesta, s-a ajuns foarte ușor în cealaltă extremă. La cea mai mare companie de băuturi racoritoate probabil există o echipa întreagă de specialiști în marketing și social media. Zilnic își pun capul la contribuție pentru a derula campanii de promovare exclusiv pe rețelele de socializare. Când vine vorba de un „ecosistem” ca acesta, diplomația este un „must”.

Abilități de scriitor – Pe lângă acele texte din vârful fiecărei apariții pe o rețea de socializare, pe care noi o numim descriere, un specialist social media trebuie mereu să aibă cuvintele la el. Să fie concis, creativ, atractiv. Un exemplu bun este pagina de facebook a Poliției Române.

Creativitate – Da, sunt importante descrierile și răspunsurile rapide la comentarii răutăcioase, dar cum faci să ai click-uri, iar în final conversii? Orice om este atras de imagini, bannere colorate și ilustrații reprezentative. Cu descrierea pui capac, dar 90% dintre click-uri vin doar din cuvintele cheie puse pe un banner atractiv.

Abilități de organizare – Pentru un specialist social media, crearea unei campanii sau unui post pe o rețea de socializare este partea frumoasă a activității zilnice. Atunci când ai mai mult de 5 clienți, fiecare cu câte 2, 3 profiluri online, asta ar însemna cam 15 planuri editoriale pe săptămâna. Fără să exagerez. Fiecare rețea de socializare trebuie abordată diferit în funcție de modul în care interacționează comunitatea. De aceea, un specialist social media trebuie să fie organizat la „patru ace”.

 

Dacă vrei să iei chip de specialist social media, ar trebui să te gândești serios înainte. Este o muncă frumoasă. Îți menține creativitatea solicitată în fiecare zi, dar vei avea mereu programul încărcat și targeturi copleșitoare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here